lennartssonz.blogg.se

Ord är terapi, ena dagen upp, andra dagen ner, känslorna får komma ut ur systemet, få färg och konsistens. 30 år, kvinna, mamma, hustru, vän, syster. Undersköterska, kreativ, glad, känslosam. Nu kör vi!

Förändring

Publicerad 2013-11-07 13:09:58 i Allmänt,

Allt för mycket tid läggs på onödiga funderingar och ängslan, saker man inte kan påverka. Återigen sparkade cancern min fina vän hårt i ansiktet nåt som ingen av oss, hur mycket vi än önskar att vi kunde, kan påverka. Men det finns saker i livet jag mår dåligt över, som jag faktiskt KAN göra nåt åt. Jag har velat göra en insats genom blodgivning, men skjutit på det och inte kommit till skott. Nu kom sanningen ifatt mig, varken min morfar eller min fina vän hade överlevt om alla tänkt som jag, så jag tog tag i det. Det må vara lite obehagligt första gången, men det gör inte ont, och bara tanken på att det räddar liv , gör det värt varenda sekund. Jag vet inte hur många som läser, men jag vill uppmana alla som tänkt tanken, att ta steget. Det känns så bra efteråt, och vem vet, en dag kanske det är du eller jag som är i behov av att ta emot blod.

Många bitar i mitt livspussel känns lösa just nu, och jag försöker aktivt att byta ut dem , för att få mitt pussel mer komplett, och för att det ska vara just MITT pussel , och ingen annans. Framtiden får utvisa om det blir så, men en sak är säker, bara att ta tag i det har fått mig att känna mig lite mer i balans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela